logokop5

In het kader van de Romeinenweek organiseert de Heemkundekring Carel de Roy, in samenwerking met het Oudheidkundig Streekmuseum Alphen, twee activiteiten.

Op zaterdagmiddag 29 april is er een Romeinse spelletjesmiddag voor jong en oud. De Romeinen waren niet alleen dol op wagenrennen en gladiatorenspelen. Ook de bordspelen waren populair. Loop binnen bij het Oudheidkundig Streekmuseum en probeer zelf ook eens zo’n eeuwenoud spelletje. Tijd: 13.30-15.30 uur. Toegang gratis.

Op zondag 7 mei organiseert de archeologische werkgroep Alphen (een afdeling van de Heemkundekring en het Oudheidkundig Streekmuseum) een fietstocht ‘Op zoek naar de Romeinen’. De Romeinen zijn ook in Alphen geweest. Maar waar? En wat is daar nog van te zien? En zijn er nog meer sporen te zien uit het verre verleden? We gaan per fiets op verkenning in de mooie omgeving van Alphen.

Programma:
13.00 uur: welkom met koffie of thee in het museum,
13.30 uur: introductie bij de Romeinse vondsten in de vitrine door Els Lems, archeologe.
14.00 uur: op zoek naar de Romeinen. We fietsen zo’n tien kilometer, waarvan de helft over onverharde wegen voert. Rond 16.00 / 16.30 uur komen we aan op mini-camping ‘De Klaverweide’, waar we de excursie afsluiten met een Romeins hapje en drankje.
Voor deze fietstocht kunt u zich tot vrijdag 5 mei aanmelden via info@streekmuseumalphen.nl of bel 06-53755033 (Toon).
Kosten: 5 euro.

De Romeinenweek 2017 wordt gehouden van 29 april t/m 7 mei. Kijk voor meer informatie op: www.romeinenweek.nl

romeinseweekjpg